Saturday, June 25, 2011

Kepala serabut. Sori!

Salam semua!

Maaf la sbb lama tk ada cerita yg sedap di baca kt blog ni kebelakangan. Sebenarnya byk dah saya taip, tp tk dpt nk di publishkan. Semuanya tentang masalah yg saya dan hubby hadapi kebelakangan ni disebabkan oleh seseorg yg pentingkan diri sendiri. Saya tk boleh nak bercerita lanjut tp saya harap satu hari nanti Allah akan tunjukkan dia jalan kembali ke pangkal jalan. Mungkin nanti bila dia ada anak sendiri, baru dia tahu tinggi rendahnya langit ni.

Saya sgt percaya dgn karma. Setiap perbuatan kita pada org lain, wlupun sebesar biji sawi, Allah dh janji, akan ada balasannya. Janji itu dh cukup bagi saya untuk teruskan hidup ni. Tak selamanya kita akan berada atas roda. Akan tiba masanya kita jatuh ke bawah. Apa yg kita blh harapkan, bila kita jatuh ke bwh tu, jgn la smpi "terjelepok". Biarlah jatuh biasa2 je kan? Tapi kalo dh naik tinggi sgt, bygkan la betapa sakitnya akan kita tanggung bila kita jatuh ke bwh. Hurm....Sendiri mau ingat. Lagi satu, Kalo roda yg dinaiki tu naik secara baik dan halal tak apa la jugak. Tapi yang buat org panas hati ni sbb dia dan roda tu naik secara main kotor sebab nak ekspress dan malas nak kerja punya pasal. Kita bg nasihat, mmg dia taknak dgr.

Kalau dia baca nukilan saya ni, saya nak pesan satu ni; tolongla jgn ckp yg awak dilahirkan ke dunia ni untuk buat mistake. It sound very stupid. Org2 yg baca tu pun tau betapa awak bercakap mcm org tk ada ilmu dan iman di dada. Tiada seorg pun manusia dilahirkan di dunia ni, Allah kata untuk buat mistake. Setiap manusia ni wlupun dgn takdir, masih boleh buat pilihan. Pilihan yg baik atau pilihan yg buruk. Kau yg buat pilihan yg tak baik, ko nak salah kan Allah plak? Pastu minta maaf dgn manusia plak tu. Haiii~

Cukup la smpi sini saya luahkan perasaan saya. Semoga kali ni saja saya akan ckp mcm ni. Saya tak mahu lagi fikir pasal dia. Sedih tapi nk buat mcm mn.

Thanks for reading ya!

No comments: