Tuesday, January 4, 2011

Hello 2011!

Cepatnya dh masuk thn 2011 kan? huhu.. Tak tau la kalau saya sorg je yg rasa tapi masa macam makin cepat berjalan. Ingat lg masa zaman budak2 dulu, tak sabar2 nk tggu ptg sbb nak keluar jmpa kwn2 dan main. Rasa macam lambat btl masa berjalan. Tapi sekarang, harap lambat sikit la ptg tu smpi. hahaha. Nk kemas rumah, jaga anak and masak lagi. dush!.. Tak sempatnya. I really like to make sure i have done my chores before hubby blk rumah dari kerja. Entah kenapa kalau dia ada kt rumah, rasa tak suka sgt nak buat keja. Rasa mcm rimas sgt.

Dulu sblm ada Kamilia, sempat la nak buat mcm tu. Sekarang, kelam kabut dh. Once Kamilia Aisyah dh bgn pagi, mmg kena spent masa btl2 dgn dia. Kamilia dgn saya satu kepala. Both of us doesn't like to be alone by ourself. Thats why, kalau dia menangis each time saya pg dapur nk masak or buat kerja2 rumah, saya tk kisah. I won't complaint anything. I will try to take her with me where ever i need to go and make sure we spent our time together. After all, she is my daughter! Lagi pun dia kecil lg. Let just appreciate this moment where she always need and want to be with me. Once dia dh grow older and older, there will come the time where she want to be independence and be by herself. Trust me, I knew that moment. I had it. (So Sorry ummi if i ever hurt you)

This year, i hope it will be the smooth one for me. Saya kena blk ke UiTM and habiskan degree. Tggl lagi 3 paper je. Delayed, sbb accident masa final exam tu. But its ok.. Mst ada hikmahnya di sebalik yg berlaku. Tapi now, yg plg sedihnya kena berpisah n tgglkan kamilia. Huhu. Insyaallah my parent akan jaga dia along with my  siblings. Kamilia will be 1 year by the time i'm leaving to Malacca. Agaknya dia tgh nk belajar jalan kot. huhu.. i might miss her first step.

Yang paling saya terkilan sekali, saya terpaksa stop breastfeed kamilia. Impian nak breastfeed dia smpi 2 thn tak kesampaian la nampaknya. Dh ibu kt selatan, anak kt utara, mcm mn nk trskan breastfeed? huhu. Mcm2 cara dh fikir tapi tak ada yg sesuai. Maaf ya Kamilia? Susu Ibu is the best! So far, Kamilia tk pernah sakit lg. Tak pernah demam or selsema. She looks so strong! Thanks to Allah The All Mighty! Alhamdulillah.

No comments: